کارخانه صنعتی مه سازان، بزرگترین تولیدکننده رطوبت ساز التراسونیک طی 25 سال فعالیت تخصصی در تولید انواع رطوبت سازهای التراسونیک صنعتی، تزیینی و شناور همواره سعی در تولید با کیفیت و تکنولوژی روز دنیا مطابق با استانداردهای بین المللی داشته است و کیفیت زبان مشترک ما و مشتریست.

در تمامی مراحل تولید رطوبت سازها توسط کارخانه مه سازان استاندارد ISO 9001 رعایت میشود.

گواهینامه های کارخانه مه سازان

  • گواهینامه ISO 9001
  • گواهینامه HSE

تفاوت های اصلی

در موارد ذیل، تفاوت های اصلی و مشترک در بین رطوبت ساز ها به صورت کلی بیان شده است. تمامی این موارد طی تجربیات جند ساله ما و با به روزترین تکنولوژی ساخت و طراحی اصولی تهیه و اجرا شده است. هدف مه سازان کیفیت هرچه بیشتر دستگاه های رطوبت می باشد.

برای مثال؛ اگر در حین رطوبت رسانی دستگاه شما به علت بی کیفیتی دچار کوچکترین مشکلی بشود و نیاز به تعمیرات پیدا کند، شما حداقل 3 روز بدون رطوبت ساز هستید و ضرر بسیار زیادی به محصولات شما وارد می شود!

لذا به هیچ عنوان قیمت کمتر را به کیفیت تجهیزات ترجیح ندهید. 

تعداد پیزو سرامیک

رطوبت سازهای مه سازان : از پیزو سرامیک های صنعتی ساخت کشور تایوان با طول عمر بالا استفاده میکند. از ظرفیت استاندارد هر پیزو (400 سی سی/ساعت) استفاده میکند.

رطوبت سازهای متفرقه : از پیزو سرامیک های چینی و عمدتاً خانگی استفاده میکنند.  از 3برابر ظرفیت استاندارد هر پیزو (1200 سی سی/ساعت) استفاده میکنند که باعث فشار بر روی سنسور و قطعات و کاهش عمر سنسورها میشود.

سیستم تغذیه برق

رطوبت سازهای مه سازان: در تمامی دستگاه های مه سازان از “ترانس” برای سیستم تغذیه استفاده میشود. عمر،دوام و ایمنی ترانس در مقابل رطوبت و نفوذ آب بسیار بالا می باشد.

رطوبت ساز های متفرقه: از سیستم تغذیه “سوئیچینگ” در دستگاه های خود استفاده میکنند. عمر پایین، حساسیت بالا نسبت به رطوبت، ایمنی پایین و قیمت پایین از خصوصیات سیستم سویچینگ میباشد.

سیستم فن و باد رسانی

رطوبت سازهای مه سازان: تمامی فن های استفاده شده در دستگاه های مه سازان از توع صنعتی بوده و از بهترین برندهای موجود در بازار و مناسب در برابر رطوبت های بالا و با پرتاب قوی باد می باشند. سیستم طراحی جایگذاری فن ها هم به دور از رطوبت و آب می باشد.

رطوبت سازهای متفرقه: معمولا از فن های کامپیوتری دور پایین با کیفیت نامناسب استفاده میکنند. این مدل فن ها با کوچکترین رطوبتی از بین میروند. طراحی جایگذاری فن ها مستقیم در کنار مخزن آب و خروجی رطوبت می باشد که به راحتی رطوبت را به داخل خود میکشد.

بدنه رطوبت ساز

رطوبت سازهای مه سازان: در رطوبت سازهای مه سازان از بدنه با جنس پلاستیک ABS و با ضخامت 6میلیمتر استفاده میشود. مه سازان از آخرین و به روزترین تکنولوژی طراحی و ساخت بدنه استفاده میکند.

رطوبت سازهای متفرقه: معمولا از 2 مدل بدنه استفاده میکنند؛ ABS با ضخامت 4میلیمتر و یا بدنه های فلزی (آلومینیوم یا استیل). ضخامت کم بدنه ها باعث شکستگی و تاب برداشتن در طول زمان می شود. بدنه های فلزی علاوه بر سنگین شدن دستگاه، از آب بندی ضعیف و از همه مهمتر خطر برق گرفتگی بسیار بالا برخوردار هستند.

سیستم ورودی آب دستگاه

رطوبت سازهای مه سازان: در تمامی دستگاه های مه سازان از سیستم ورودی شیر برقی + فیلتر ضد شن و ماسه استفاده می شود. شیربرقی های استفاده شده از برند ایتالیایی درجه1 با تحمل ورودی آب فشار بالا و دقت بسیار بالا در هملیات آبرسانی می باشد.

رطوبت سازهای متفرقه: 1) از پمپ های شیشه شور ماشین یا پمپ آکواریوم و مخزن استفاده میکنند. 2) از شناور کولر برای ورودی و تنظیم آب استفاده میکنند. 3) از شیر برقی تصفیه آب با تحمل فشار کم و دبی خروجی پایین استفاده میکنند.

سیستم کنترل سطح آب

رطوبت سازهای مه سازان: از پیشرفته ترین سیستم کنترل سطح آب بهره مند است. سطح آب دستگاه توسط سنسورهای مخصوص و توسط فرکانس عبوری از سطح آب اندازه گیری می شود و هیچ جریان الکتریکی در آب عبور نمیکند.

رطوبت ساز های متفرقه: معمولا به 2 روش انجام میگیرد؛ 1) با عبور جریان الکتریکی ضعیف شده از داخل آب که علاوه بر خطر داشتن، باعث چسبیدن رسوب به سنسورها و یا خطای بالا در اندازه گیری سطح آب می شود. 2)از فلوترهای مکانیکی یا الکتریکی استفاده میکنند. این فلوترها با بسته شدن کمترین رسوب و یا گیر کردن کوچکترین آشغال در ورودی یا در زیر آنها دچار خطا در اندازه گیری سطح آب میشوند.

مصرف برق

رطوبت سازهای مه سازان: مصرف برق در رطوبت سازهای مه سازان کاملا واقعی بوده و تمامی تجهیزات دستگاه از جمله فن، شیر برقی، توان تلف شده گرمایی محاسبه می شود. همچنین مقدار توان مصرفی ذکر شده در بدترین حالت دستگاه یعنی قرار گرفتن دستگاه در گرمترین دمای محیط اندازه گیری شده است.

رطوبت ساز های متفرقه: مصرف برق در این دستگاه ها فقط برای بردهای تولیدکننده رطوبت محاسبه میشود و از محاسبه ی تجهیزات جانبی مانند فن، توان تلفاتی سیستم تغذیه، سیستم ورودی آب و … خود داری میشود. همچنین توان دستگاه در دمای پایین و ایده آل محاسبه میکنند.

ظرفیت رطوبت دهی

رطوبت سازهای مه سازان: ظرفیت ذکر شده برای هر دستگاه مه سازان واقعی بوده و حدود 15% از ظرفیت ذکر شده بیشتر تولید رطوبت میکند. ظرفیت نهایی باید بعد از 1 متر لوله در خروجی دستگاه اندازه گیری شود. زیرا بدون لوله از خروجی دستگاه مقدار قابل توجهی آب نیز به بیرون پاشیده میشود که نباید در ظرفیت رطوبت دهی محاسبه شود.

رطوبت ساز های متفرقه: در رطوبت سازهای متفرقه خروجی بدون لوله اندازه گیری میشود و در مشخصات با جمله [ظرفیت در مبدا خروجی] ذکر می شود. یعنی ظرفیت خروجی همراه با پاشش آب توسط سنسور به بیرون محاسبه می شود. همچنین برای بیشتر نشان دادن بخار خروجی، از فن سرعت پایین استفاده میکنند. اگر لوله کشی شما زیاد باشد فن دستگاه قدرت انتقال رطوبت را نداشته و در انتهای لوله شما ظرفیت کمتری دریافت میکنید.

تعمیرات و نگه داری

رطوبت سازهای مه سازان: مه سازان همواره سعی در طراحی اصولی و قابل تعمیر توسط مصرف کننده بدون ابزار خاص را دارد. طراحی و جایگذاری بردهای الکترونیکی در کنار دستگاه است و راحت ترین دسترسی را دارد. همچنین قرارگیری پیزو سرامیک ها به گونه ای است که بدون هیچ ابزار خاصی قادر به تعویض آن هستید.

رطوبت ساز های متفرقه: در رطوبت سازهای متفرقه بردهای الکترونیکی در زیر دستگاه قرار دارد. همچنین برای تعویض پیزوها باید ابزار مخصوص داشته باشید. برای هربار تعمیر یا تعویض بردهای الکترونیکی باید آب دستگاه تخلیه و سپس دوباره پر بشود و دستگاه برعکس شود.

سیستم خنک کاری قطعات

رطوبت سازهای مه سازان: از تکنولوژی مخصوص خنک کاری قطعات با هوا استفاده میکند. این تکنولوژی کوچکترین تماسی با آب و یا حتی رطوبت ندارد و دمای قطعات در کمترین حالت ممکن همیشه قرار دارد. همچنین دمای داخلی دستگاه همکاره تحت کنترل است.

رطوبت ساز های متفرقه: توسط فلز آلومینیوم و به واسطه قرار گرفتن در آب خنک می شود. قرارگیری آلومینیوم در آب موجب صدمه دیدن و خورندگی آلومینیوم توسط آب میشود. لذا آب از طریق آلومینیوم به داخل دستگاه و بردهای الکترونیکی نفوذ میکند. همچنین قطعات الکترونیکی به خوبی خنک نمی شوند.

تجهیزات تخصصی مه سازان

این تجهیزات در دستگاه های مه سازان به صورت تخصصی و انحصاری نصب و اجرا می شود.

سیستم مخصوص ضد رسوب

در تمامی رطوبت سازهای تولیدی کارخانه مه سازان از سیستم مخصوص ضد رسوب استفاده می شود. این سیستم مخصوص از جذب رسوب داخل آب به سنسورهای پیزو سرامیک و بدنه دستگاه طی فرایند خاصی جلوگیری میکند. با این سیستم عمر دستگاه شما چند برابر شده و به راحتی میتوانید حتی از آب چاه هم داخل دستگاه استفاده کنید.

تجهیزات کنترلی

سیستم های کنترلی اعم از کنترل رطوبت، تایمر، کنترل از راه دور و وجود نمایشگر یا LCD دارای مدارهای الکترونیکی بسیار حساس در برابر رطوبت و نفوذ آب دارند. وجود این سیستم ها بر روی دستگاه باعث نفوذ رطوبت تولیدی دستگاه به داخل آنها و یا ریخته شدن آب روی آنها می شود. این تجهیزات باید به دور از دستگاه و در جای خشک و مطمئن نصب گردند.

بر روی دستگاه های رطوبت ساز مه سازان هیچ گونه تجهیزات کنترلی وجود ندارد. 

بر روی تابلو کنترل دستگاه ورودی مخصوصی تعبیه شده است تا خروجی بدون جریان الکتریسیته تمامی تجهیزات کنترلی به دستگاه رطوبت ساز متصل شوند.

دوشاخه استاندارد

در تمامی دستگاه های رطوبت ساز ساخت کارخانه مه سازان از دوشاخه های برق کاملا استاندارد مجهز به سیستم اِرت استفاده می شود. دوشاخه های استفاده شده مجهز به استاندارد ایران و با ضخامت سیم کاملااستاندارد استفاده می شود.

کلید روشن/خاموش دستگاه

در رطوبت سازهای مه سازان از فیوز مینیاتوری برای عملیات خاموش/روشن شدن دستگاه و همچنین برای محافظت از دستگاه در برابر اتصال کوتاه با جریان اضافی و محافظت استفاده می شود. از بهترین برند موجود در بازار برای فیوز مینیاتوری ها استفاده می شود.

استاندارد IP55

استاندارد Ingress Protection) IP) یک استاندارد بین المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکتریکی در مقابل نفوذ ذرات خارجی و آب می باشد. عدد 5 اول نشانگر حفاظت شده در برابر ورود گرد و غبار (از ورود کامل گرد و غبار جلوگیری نمی شود اما به راحتی وارد بدنه نمی شوند). عدد 5 دوم نشانگر عایق در برابر پاشیده شدن آب با فشار از هر جهت میباشد.

سیستم محافظت در برابر برق گرفتگی

با اینکه تمامی بدنه رطوبت ساز از جنس پلاستیک و عایق می باشد و سیستم تغذیه برق دستگاه ترانس و کاملا ایزوله نسبت به برق شهر است، اما با این حال برای اطمینان بیشتر تمامی قسمت های فلزی دستگاه مانند بدنه ترانس و بدنه فن به سیستم محافظ از برق گرفتگی یا Earth متصل شده اند.