درباره رطوبت ساز

جنس جای پیزو چه قدر اهمیت دارد؟

جنس جای پیزو
جا پیزو با جنس آلومینیوم

در بخورهای سرد خانگی و بعضی رطوبت‌سازهای صنعتی، جای پیزو از جنس آلومینیوم با روکش رنگ است.

پیزو سرامیک در آلومینیوم قرار می‌گیرد. مدار الکترونیکی برای خنک شدن به همین آلومینیوم متصل شده و با چسب آکواریوم به مخزن می‌چسبند. ( آلمینیوم با آب برخورد دارد.)

معایب

فلز آلومینیوم بعد از گذشت زمان با آب هر منطقه به دلیل وجود املاح واکنش نشان می‌دهد. این املاح آلومینیوم را از بین می‌برد، پس در طول زمان به این قسمت صدمه می‌زند. این امر در مورد رطوبت‌سازهای صنعتی که دائم‌کار است بیشتر صدق می‌کند.

در صورت خروج از حالت آب‌بندی، تمام آب آن از کوچک‌ترین روزنه روی مدارهای الکترونیکی می‌ریزد. (به زیر آلومینیوم متصل است). این موضوع باعث از بین رفتن مدار و نشتی دستگاه می‌شود.

همچنین به دلیل اتصال قطعات الکترونیکی به آلومینیوم برای خنک‌کاری، گرمای تولیدی به پیزو فشار وارد می آورد. نتیجه تمام این اتفاقات کاهش طول عمر آن است.

جا پیزو با جنس پلاستیک

در رطوبت‌سازهای ساخت کارخانه مه‌سازان جای پیزو از جنس پلاستیک مقاوم ABS و مهره با جنس مخصوص است.

پیزو سرامیک در محفظه پلاستیکی که توسط متخصصین کارخانه طراحی و قالب‌سازی شده، قرار می‌گیرد. سپس با روش خاص به بدنه دستگاه جوشکاری و آب‌بندی می‌شود.

مزایا

پلاستیک ABS از دسته پلاستیک‌های مقاوم در برابر ضربه و تحمل حرارتی بالا است. پلاستیک در مقابل املاحات آب مقاومت بسیار بالایی تا سال‌ها دارد. برای مقاوم سازی محفظه نیز در انتها و اطراف جای پیزو ضخیم سازی شده است.

چون بدنه و جای پیزو از یک جنس است، آب بندی خیلی قوی‌ای صورت می‌گیرد.

به سبب طراحی‌اش، بدون نیاز به ابزار خاص، با باز شدن یک مهره به راحتی پیزو تعویض می‌شود.

خنک‌کاری دستگاه‌های مه‌سازان به روش دیگری انجام می‌گیرد و حرارت قطعات در اطراف پیزو نیست. به دلیل روش متفاوت مه‌سازان، هیچ فشاری بر روی پیزو توسط حرارت اعمال نمی‌شود.

جنس جای پیزو

با توجه به مقایسه جا پیزوها در رطوبت‌سازهای التراسونیک، جنس آن‌ها تاثیر زیادی در کیفیت و طول‌ عمر دستگاه و قطعات دارد.

در رابطه با بدنه رطوبت ساز التراسونیک بخوانید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *